13.7.13

Do it yourself: spodenki z koronką


1.Co będzie nam potrzebne:

  • szorty (najlepiej stare zapomniane)
  • kawałek koronki (może być jakaś stara firanka, obrus), możecie poruszyć wyobraźnie i wziąć jakiś inny materiał np. w kwiatki, kropki, paski - wszystko zależy od was :)
  •  3 agrafki 
  • nitkę pod kolor koronki (lub materiału który wybraliście) + igła
  • nożyczki (ostre) 
  • coś do zaznaczania
  • centymetr krawiecki ( ja swój gdzieś zapodziałam i odmierzałam szkolną linijka)
2. Odmierzamy równą długość od szwa (na prawo i lewo) oraz zaznaczamy wysokość naszego wycięcia. Jest to ważne by oba półkola były takie same. Oczywiście zapamiętujemy wymiar i na drugiej nogawce zaznaczamy identycznie.


3. Chwytamy nożyczki i wycinamy półkole, przecinając przez trzy zaznaczone punkty.



4. Wystającą kieszeń zaszywamy tak by nie myło jej widać.


5.Bierzemy naszą koronkę, wycinamy identyczne półkole, tylko że większe o 1,5- 2 cm z każdej strony.



6. U dołu zawijamy kant (można użyć do tego żelazka)


7. przypinamy agrafkami wycięty materiał (jak na zdjęciu)


8. Przewracamy spodenki na lewą stronę, przyszywamy boki naszego półkola.


9. Przewracamy szorty z powrotem na prawą stronę i przyszywamy resztę materiału - ścieg dziergany.


10. Ściągamy agrafki. Jeden bok szortów jest już gotowy ! identycznie postępujemy z druga nogawką.


11. Kieszeń, przykładamy materiał, wycinamy o 1-2 cm więcej. Tak ja w przypadku wycięcia.



12. Uformowany materiał przypinamy (tym razem użyłam pinesek, jest łatwiej)


13. Przyszywamy ściegiem dzierganym.


14. Wyciągamy pinezki. Spodenki są gotowe :) 


Moje uwagi:
  • pracochłonne (-)
  • stary ciuch dostaje nowe życie (+)
  • oryginalnie i ciekawie się prezentują (+)
  •  DIY nic nie kosztuje jeżeli dobrze poszperamy w domu, jedynie nasz czas (+)
  • satysfakcja (+)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz