28.8.13

Do it yourself: okładka / obicie na zeszyt

Nie lubię jak ktoś mi mówi że zrobiłam coś źle, tylko dlatego że on zrobił by to inaczej. Nie mal każdą pracę można wykonać na wiele sposobów (jak to mówią: wszystko zależy od szkoły). Ja pokazuje wam mój sposób wykonywania danego DIY, co wcale nie oznacza że nie można tego zrobić inaczej. Ja często widzę coś fajnego,co mnie inspiruje, a w mojej głowie po jakimś czasie pojawia się wizja. Tak było z tymi zeszytami.

Co potrzebujemy ?


  • zeszyt w twardej oprawie.
  • nie duży kawałek materiału.
  • nożyczki 
  • igła i nitka 
  • żelazko 
  • taśma dwustronna - cienka (najlepiej szeroka)
 1. Na materiale kładziemy rozłożony zeszyt (materiał wygląda jak by był ramą do zeszytu)


2. Prasujemy ucięty kawałek materiału, kładziemy na nim ponownie zeszyt i zaginamy na górze i na dole. Zaprasowujemy zagięcie:


3. Wycinamy 4 prostokąty/ kwadraty na krawędzi zagiętego i zaprasowanego materiału:


4. Następnie zaginamy tak by z materiału powstała okładka na zeszyt (zagięta cześć będzie wewnątrz zeszytu) :


5. Obklejamy zeszyt taśmą dwustronna z każdej strony by nasza okładka dobrze się trzymała i przyklejamy zeszyt do materiału:



Wykończenie: 



  •  Nie estetyczne rogi w środku zaszywamy, również dlatego by materiał się nie pruł:




Efekt końcowy:




Moje uwagi: 
  • Czas wykonania ok. 30 min (+)
  • Niski koszt DIY (+)
  • Taki zeszyt może być fajnym prezentem (+)
  • Precyzyjne, trzeba być uważnym przy przyklejaniu tkaniny do okładki (-) 
  • Kreatywne, można doszyć/ dokleić sznureczek/ tasiemkę do zaznaczania miejsca w "notesie" (+)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz